Először egy kis ismerkedés a programmal..
Mikor először lépünk be a radiantba,egy kicsit furcsának láthassuk a kinézetét.Az a nagy kockás fehér tér a 2D-s képernyő,ahol majd a pályánkat fogjuk felépíteni.A mellette lévő ablak,ahol nagy szürkeség van,az a 3D-s ablak,ahol a pályánkat láthassuk,hogy esetleg a bugokat kijavítsuk.
*Megjegyzés:Ha idegesít a 2D-s képernyőn a sok kocka,nyomd meg a 0(nulla) gombot.
Kezdjük az eszköztárral.
Fájl Eszközök
Az elsővel,a mappával tudsz pályát megnyitni,a floppy lemezzel meg menteni tudsz.
Választó eszközök
Ha valamit kiszeretnénk jelölni,akkor ezt használjuk.Például,ha egy brush-ra ráteszünk egy nagyobbat,és később sehogy se tudjuk a belül lévőt kijelölni,akkor használjuk ezt az eszközt.Most leírom a fajtáit:
Partial Tall
Az alatta lévő brush-t kijelöli,és amelyik brush-nál rákattintottál,azt kitörli!
Select Touching
Ez azt jelenti,hogy kijelölsz egy brush-t,és amihez hozzáér az a brush,azt jelöli ki.
De vigyázz,mert amelyik brush-ról használtad,azt kitörli!
Clipper Tool
Ezzel lehet a legkönnyebben ajtókat,ablakokat csinálni.Kijelölsz egy brusht,és oldalnézetbe váltasz a Ctrl+Tab-al,majd erre rákattintasz,és valahova kattintasz a kijelölt brush-on,majd megint máshova kattintasz a brush-on,majd Shift+Enter.Példa:
CSG Tools
CSG Merge - Arra használják,hogy két kijelölt brush-t,eggyé alakítsanak.(Remélem érthető)
CSG Hollow - Ezt arra használják,hogy pl.: csinálsz egy nagy brusht,amiből házat akarsz majd,és akkor erre kell kattintani hogy falakra bontsa.
Rotate és Scale Tools
Az első az a Rotate,tehát forgatás.Ez arra jó,hogy tudsz vele forgatni brusht,pl oldalnézetben a feje tetejére állítani,vagy ez jó ahhoz is,hogy a modelleket a pályához passzolóan beállítsuk.
A második a Scale Tool,ami arra jó,hogy szinte bármit lehet nagyobbítani.Ha leraksz egy játékos kezdőhelyet, (Pl.:Jobbklikk->mp->dm_spawn) akkor azt is tudod nagyobbítani.
Terrain,Curve patchek rácshálóként
Ez arra jó,hogyha csinálsz pl egy terrain patch-et,akkor meg tudod nézni hogy milyen a rácshálója.De vigyázz,mert ha így hagyod,akkor a játékban is ilyen lesz!Gyorsbillentyűje a
Shift+W
Entitiánsok kiválasztásának tiltás
Hát,én ezt arra használom,hogyha megnyitom az egyik pályám,akkor nem tudok kijelölni modelleket.Ilyenkor rákattintok erre,kilépek a radiantból,újra be,megnyitom a pályát,és már tudok is modellt kijelölni.De még arra is jó,hogyha modelleket jól elhelyeztél,akkor később véletlen kattintással,ne tedd át másik helyre.
Radiant kezelése
Hát ezt szerintem az elején kellet volna kezdeni :D
Nyilak: Ezekkel tudsz a 3D-s ablakban mozogni (elore, hátra, balra, jobbra).
D, C: Emelkedés és süllyedéshez a 3D nézetben.
A, Z: Felfele és lefelé nézés.
N: entityk tulajdonságai. (bejegyzések, ezek pl. a fényforrások, a player startok, a fegyverek stb.) Az ablakból az
N gomb megnyomásával tudsz kilépni.
K: Ezzel egy fénynek a színét változtathatod meg.
S: Ennek a segítségével a felületeken lévo textúrákat állíthatod tetszés szerint.
INSERT, DELETE: 2D ablakban ezekkel nagyíthatsz illetve közelíthetsz.
JOBB GOMB+MOZGATÁS: A 2D ablakban mozoghatsz.
ESC: Leveszi a kijelölést az aktuális tárgyról.
BACKSPACE: Kitörli az aktuális kijelölést.
CTRL+TAB: A 2D ablak nézetét változtatja (XZ, ZY).
SHIFT+KLIKK: Egy adott felületet kijelöl.
SPACE: Egy objektum másolása. Ugyanolyan tulajdonságú lesz, mint a másolt test.
Íme a tutoriálok:
Brush-ok - bemutatom, hogyan is kell nekiállni a rajzolásnak.
Ajtó, ablak készítése-
Decalok elhelyezése
Fa behelyezése mapunkra
Ívelt brush létrehozása
Láthatatlan fal
Létra
Modell behelyezés
Worldspawn beállítások-a gyári mapok worldspawn beállításai