Eleged van az unalmas gyári mapokból? Készíts saját egyedi pályát magadnak!!
MENÜ

Először egy kis ismerkedés a programmal..

Mikor először lépünk be a radiantba,egy kicsit furcsának láthassuk a kinézetét.Az a nagy kockás fehér tér a 2D-s képernyő,ahol majd a pályánkat fogjuk felépíteni.A mellette lévő ablak,ahol nagy szürkeség van,az a 3D-s ablak,ahol a pályánkat láthassuk,hogy esetleg a bugokat kijavítsuk.

*Megjegyzés:Ha idegesít a 2D-s képernyőn a sok kocka,nyomd meg a 0(nulla) gombot.

Kezdjük az eszköztárral.

Fájl Eszközök



Az elsővel,a mappával tudsz pályát megnyitni,a floppy lemezzel meg menteni tudsz.






Választó eszközök






Ha valamit kiszeretnénk jelölni,akkor ezt használjuk.Például,ha egy brush-ra ráteszünk egy nagyobbat,és később sehogy se tudjuk a belül lévőt kijelölni,akkor használjuk ezt az eszközt.Most leírom a fajtáit:

Partial Tall
Az alatta lévő brush-t kijelöli,és amelyik brush-nál rákattintottál,azt kitörli!

Select Touching
Ez azt jelenti,hogy kijelölsz egy brush-t,és amihez hozzáér az a brush,azt jelöli ki.
De vigyázz,mert amelyik brush-ról használtad,azt kitörli!








 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Clipper Tool








Ezzel lehet a legkönnyebben ajtókat,ablakokat csinálni.Kijelölsz egy brusht,és oldalnézetbe váltasz a Ctrl+Tab-al,majd erre rákattintasz,és valahova kattintasz a kijelölt brush-on,majd megint máshova kattintasz a brush-on,majd Shift+Enter.Példa:











 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CSG Tools









CSG Merge - Arra használják,hogy két kijelölt brush-t,eggyé alakítsanak.(Remélem érthető)

CSG Hollow - Ezt arra használják,hogy pl.: csinálsz egy nagy brusht,amiből házat akarsz majd,és akkor erre kell kattintani hogy falakra bontsa.

Rotate és Scale Tools



Az első az a Rotate,tehát forgatás.Ez arra jó,hogy tudsz vele forgatni brusht,pl oldalnézetben a feje tetejére állítani,vagy ez jó ahhoz is,hogy a modelleket a pályához passzolóan beállítsuk.

A második a Scale Tool,ami arra jó,hogy szinte bármit lehet nagyobbítani.Ha leraksz egy játékos kezdőhelyet, (Pl.:Jobbklikk->mp->dm_spawn) akkor azt is tudod nagyobbítani.






Terrain,Curve patchek rácshálóként






Ez arra jó,hogyha csinálsz pl egy terrain patch-et,akkor meg tudod nézni hogy milyen a rácshálója.De vigyázz,mert ha így hagyod,akkor a játékban is ilyen lesz!Gyorsbillentyűje a
Shift+W






Entitiánsok kiválasztásának tiltás





Hát,én ezt arra használom,hogyha megnyitom az egyik pályám,akkor nem tudok kijelölni modelleket.Ilyenkor rákattintok erre,kilépek a radiantból,újra be,megnyitom a pályát,és már tudok is modellt kijelölni.De még arra is jó,hogyha modelleket jól elhelyeztél,akkor később véletlen kattintással,ne tedd át másik helyre.

Radiant kezelése

Hát ezt szerintem az elején kellet volna kezdeni :D

Nyilak: Ezekkel tudsz a 3D-s ablakban mozogni (elore, hátra, balra, jobbra).
D, C: Emelkedés és süllyedéshez a 3D nézetben.
A, Z: Felfele és lefelé nézés.
N: entityk tulajdonságai. (bejegyzések, ezek pl. a fényforrások, a player startok, a fegyverek stb.) Az ablakból az
N gomb megnyomásával tudsz kilépni.
K: Ezzel egy fénynek a színét változtathatod meg.
S: Ennek a segítségével a felületeken lévo textúrákat állíthatod tetszés szerint.
INSERT, DELETE: 2D ablakban ezekkel nagyíthatsz illetve közelíthetsz.
JOBB GOMB+MOZGATÁS: A 2D ablakban mozoghatsz.
ESC: Leveszi a kijelölést az aktuális tárgyról.
BACKSPACE: Kitörli az aktuális kijelölést.
CTRL+TAB: A 2D ablak nézetét változtatja (XZ, ZY).
SHIFT+KLIKK: Egy adott felületet kijelöl.
SPACE: Egy objektum másolása. Ugyanolyan tulajdonságú lesz, mint a másolt test.

 

Íme a tutoriálok:

 

Brush-ok - bemutatom, hogyan is kell nekiállni a rajzolásnak.

Ajtó, ablak készítése-

 

Decalok elhelyezése

Fa behelyezése mapunkra

 

Ívelt brush létrehozása

Láthatatlan fal

Létra

Modell behelyezés

 

Worldspawn beállítások-a gyári mapok worldspawn beállításai

 

Asztali nézet